COŞKUNÖZ, YURTDIŞI TALEPLERLE KALIP FAALİYETLERİNİ ÇEŞİTLENDİRECEK

Kalıp faaliyetlerini yıl sonu itibarıyla ayrı bir şirket çatısı altında yapılandıran Coşkunöz Holding, gelecek dönemde mevcut müşterilerinin yanı sıra özellikle yurtdışı müşterilerinden gelen yoğun taleplere yönelik kalıp faaliyetlerini çeşitlendirmeyi hedefliyor. Kalıp satışlarının yüzde 75’ini ihracattan, yüzde 25’ini ise iç pazardan karşıladıklarını kaydeden Coşkunöz Holding CEO’su Emin Ataç, “2015 yılında ihracatımızı başta Fransa ve Almanya olmak üzere beş ülkeye yaptık. Özellikle Avrupa’dan yoğun talep görüyoruz. Bu sebeple gelecek yıllarda ihracatımızın mevcut seviyenin altına düşmeden artışını sürdüreceğini düşünüyoruz” dedi. Coşkunöz Holding’in otomotive yönelik kalıp üretimine 1983 yılında başladığını hatırlatan Coşkunöz Holding CEO’su Emin Ataç, “Her geçen gün büyüyen kalıp faaliyetlerimizi yıl sonu itibarıyla ayrı bir şirket çatısı altında yapılandırdık. Bu kararı almamızda global pazarda otomotiv sektöründe yaşanan gelişmeler ve özellikle kalıp üretimi alanındaki ihtiyaçlar etkili oldu. Holding bünyesindeki Coşkunöz Kalıp Makina’da binek ve ticari araçların iç ve dış parçalarının kalıplarını üretiyoruz. Bununla beraber ürettiğimiz kalıpların müşteri hatlarına adaptasyon çalışmalarını tamamen kendi bünyemizde ve ekiplerimizle yapıyoruz” dedi. Ticari ve binek araç kasa yanı ve diğer dış yüzey parçaların simülasyon, proses, kalıp tasarımı, üretimi ve yerinde teslimi konusunda uzmanlaştıklarını dile getiren Ataç, “Bu tür parçalar için gerekli olan kontra-kam, rotary kam ve baskül kam tasarım ve imalatında da deneyimliyiz. Bununla birlikte eşzamanlı mühendislik uygulamalarımız ile müşterilerimize tasarım aşamasında mühendislik değişikliği önerileri de verebiliyoruz. Bunu yapabilmek için de teknik yetkinliklerin olması gerekiyor” diye konuştu. Kapasiteyi yüzde 30 artırmayı planlıyor

11 bin 400 metrekarelik tesiste 300 kişi ile üretim yaptıklarını belirten Emin Ataç, yıllık üretim kapasitelerinin 300 bin saat olduğunu, bu yıl içinde kapasitelerini yüzde 30 artırmayı planladıklarını anlattı. Ataç, geçen yıl 1.5 milyon euro’luk pres ve tezgah yatırımı yaptıklarını ifade ederek, bu yıl da kapasite artışına paralel yatırımlarının süreceğini söyledi. Geçen yıl planladıkları projeleri zamanında tamamlayarak 36 milyon euro’luk satış geliri elde ettiklerini ifade eden Ataç, ihracat çalışmalarıyla ilgili de bilgi verdi. Kalıp satışlarının yüzde 75’ini ihracattan, yüzde 25’ini de iç pazardan karşıladıklarını kaydeden Ataç, “2015 yılında ihracatımızı başta Fransa ve Almanya olmak üzere beş ayrı ülkeye yaptık. Özellikle Avrupa’dan yoğun talep görüyoruz. Bu sebeple gelecek yıllarda ihracatımızın mevcut seviyenin altına düşmeden artışını sürdüreceğini düşünüyoruz” açıklamasını yaptı. 2015’te PSA, Renault, BMW, Magnetto, Allgaier’in yer aldığı mevcut müşteri portföylerinin yanı sıra Schuler gibi yeni firmalarla da çalışmaya başladıklarına işaret eden Ataç, bu yıl da G1 ebatlı dış yüzey parçalarına ait kalıp imalatına devam ederek, minimum yüzde 30 büyümeyi hedeflediklerini vurguladı.

 

 

Kendi kalıp operatörlerini yetiştiriyor

Sektör sorunlarıyla ilgili de bir değerlendirmede bulunan Emin Ataç, döküm kalitesinin müşteri beklentilerine cevap verememesinin sektörde karşılaşılan sorunların başında geldiğine dikkat çeken Ataç, şöyle devam etti: “Özellikle iç pazardaki döküm firmaları için Avrupalı müşterilerin kalite seviyesi beklentisi maliyetleri yükseltiyor. Bu nedenle de Türkiye’deki döküm firmaları makine imalatına yönelik faaliyetlerine ağırlık veriyor. Bu da özellikleprojedevreyealmadönemlerindedöküm firmalarında kapasitelerin dolu olmasına ve tedarikçi bulmakta sıkıntı yaşanmasına neden oluyor. Sektördeki bu problemin etkin bir şekilde yönetilebilmesi için kalıpçıların iyi bir planlama sürecine sahip olması gerekiyor.”

Ayrıca, yoğun devlet teşvikleri ile Uzakdoğu menşeli kalıpçıların fiyatta rekabet avantajı elde ederek, yerli kalıpçıları zorladığına vurgu yapan Emin Ataç, bu rekabeti avantaja dönüştürdüklerini belirterek, “Coşkunöz olarak teknik becerilerimiz yanında kalite, tasarım ve proje yönetimi becerilerimiz de yüksek. Diğer taraftan, maliyet yönetim yapımız ve uygulamalarımız sayesinde de avantajlı konumdayız” dedi. Öte yandan, büyük parça kalıplarında yetkin kalıp operatörü bulmakta yaşanan zorluklara da değinen Ataç, “1988 yılında kurulan Coşkunöz Eğitim Vakfı’nda kendi kalıp operatörlerimizi yetiştiriyoruz. Aynı zamanda vakfımızda sektörün ihtiyaç duyduğu kalıpçıları da yetiştiriyoruz” açıklamasını yaptı.

ESRA ÖZARFAT