13 – 17 NİSAN 2015, HANNOVER MESSE FUARI HANNOVER, ALMANYA

Resmi Web Sitesi: www.hannovermesse.de/en

Gelecekteki Fuarların Tarihleri:     26 – 29 Nisan 2016

                                                        24 – 28 Nisan 2017

Organizasyon: Deutsche Messe AG

Konu Başlıkları:      

  -  Endüstri Otomatlar ve İnformasyon Teknoloji

  -  Enerji ve Muhit Teknoloji

  -  Tahrik ve Sıvı Teknik

  -  Endüstri Yan Sanayi, İşletme, Prodüksiyon Teknoloji ve Hizmetleri

  -  Araştırma - Geliştirme       

 

Metrekare Fiyatı:

  • Sadece önü açık stand EUR 209.00/ m2’den başlayan fiyatlarla, açık hava EUR 81.00/ m2’den başlayan fiyatlarla satılmıştır.
  • 2016’da ise; sadece önü açık stand EUR 215.00/ m2’den başlayan fiyatlarla, açık hava EUR 83.00/ m2’den başlayan fiyatlarla satışa çıkarılacağı belirtilmiştir.

 

Partner Ülke: Hindistan

“Make In India” sloganı ile katılım yapmışlardır. Bu sloganla, kurulmakta olan Organize Bölgelerinde imalat yapılması ve fabrikalar kurulması nitelenmektedir.

 

Fuar: 1947’den beri düzenlenmektedir.

 Alan: 24 Hol ve açık alanlar kullanılmıştır.

Düzenlenme Sıklığı: Yılda bir düzenlenmektedir.

Saatleri: 09:00 – 18:00 arasında ziyaretçi kabul edilmiştir.

 

Katılımcı Sayısı/ Profili:

70 ülkeden, 6.500 katılımcı gelmiştir. En yoğun katılım gösteren ülkeler; Almanya, Türkiye, Hindistan, Çin ve İtalya olmuştur.

70.000’i Almanya dışından olmak üzere, 220.000 ziyaretçi gelmiştir.

6 milyon yeni iş ortaklığı/ ilişkisi kurulmuştur.

Profilde her gün ve her hol bazında değişen bir ziyaretçi sayısı gözlenmekle beraber, son iki gün daha çok öğrencilerin fuara staj ve iş imkanları için katılım gösterdikleri gözlemlenmiştir. “Turkish Machinery” adıyla katılım yaptığımızdan, çalışma alanımız ve faaliyetlerimiz merak konusu olmuş, daha çok Türk makine sektörü bir bütün olarak aktarılmıştır. MİB ile yeni pazar girişi imkanları ve yeni fuar davetleri yoğunlukla konuşulan konular arasındadır.

MİB Katılımı:

Türk Makine sektörünü temsilen, Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAİB) Makine Tanıtım Grubu ile beraber MİB, AKDER ve POMSAD iş birliği ile katılım gerçekleştirilmiştir.

Bu kapsamda, Türk makine sektörü hakkında bilgi verilmiş, MİB katalogları CD şeklinde dağıtılmıştır. Ayrıca, tüm üyelerimize duyurusu yapıldıktan sonra ilgi gösteren firmalarımızın katalogları da uygun kişilere kartvizitler ile beraber iletilmeye çalışılmıştır.

OAİB personelinin daha önceden bilgilendirmeleri sayesinde, Hannover Türk Ticaret Ataşesi,  2 Uzmanı ve Başkonsolos bizleri ziyaret etmişlerdir.

Organizasyonel Katılım: Yaklaşık 100 m2’lik 5. Holde bir stand ve 12 m2’lik 15. Holde bir stand olmak üzere 2 ayrı konumda katılım sağlanmıştır. Türk Makine Tanıtım Grubu ile MİB haricinde, POMSAD ve AKDER de katılım göstermiş olup, MİB ve AKDER bütün fuar boyunca OAİB’ye 5. Holde eşlik etmiştir.

Turkish Machinery, tanıtım yaparken bina dışında billboardlar, otobüs giydirme, havaalanında bagaj bantlarında dönen küpler vb. reklam unsurları kullanmış olup, büyük dikkat toplamıştır.   

HANNOVER MESSE 2015 YERLEŞİM PLANI

ÜLKE PROFİLİ

RESMİ ADI

Almanya Federal Cumhuriyeti

YAPISI

16 Eyaletten oluşan federal bir ülkedir.

BAŞKENTİ

Berlin

YÜZÖLÇÜMÜ

356.970 km2

NÜFUSU

80.822.200

KİŞİ BAŞI GELİR

(KB GSYİH)

45.056 $

 

GSYİH (milyar $)

3.800.000 (milyon $)

BÜYÜME

(Reel GSYİH) (%)

%1,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Ekonomi Bakanlığı verileri

 

Sanayi

GSYİH içindeki payı hizmetler sektörü karşısında giderek küçülmekte olsa da, imalat sanayi halen Almanya ekonomisinin belkemiğini oluşturmaktadır. 2013 yılında sanayi sektörü, Almanya GSYİH’sinin %30,1’lik kısmını oluşturmuştur.

Dünyanın üçüncü en büyük ekonomisi olan Almanya’da neredeyse tüm sanayi mallarının üretimi yapılmakla beraber, ülkenin sanayideki gücü ağırlıklı olarak taşıtlar, sermaye malları, kimyasallar ve beyaz eşya sektörlerinden gelmektedir. Buna karşılık havacılık ve bilgisayar donanım sanayi daha az gelişmiş olan Almanya’da, ileri teknoloji ürünlerinin üretimi ve ihracatı diğer önde gelen sanayileşmiş ülkelere kıyasla daha küçük pay almaktadır.

Ülkenin imalat sanayinde uluslararası düzeyde tanınmış pek çok firması olmakla beraber, orta ölçekli firmalar hem imalat sanayinin hem de Almanya ekonomisinin belkemiği olarak görülmektedir. Genel olarak 500’den az sayıda çalışanı olan ve aile şirketi şeklinde faaliyet gösteren bu firmalar batı eyaletlerinde daha yaygındır.

Fulya Çınar ÖNAL

Ekonomist